10 Reasons to Choose Quality Early Learning and Child Care

Expert knowledge Early childhood educators are experts in child development and are trained to create inspiring learning environments!
Intentionality Early childhood educators provide your child the gift of time and attention. They will stop and explore the new flowers or jump in the mud puddles with your child.
Young at heart Early childhood educators know how to have fun! They’re not afraid to be silly and laugh with your child; all while nurturing your child’s creativity and helping to build their self-confidence.
Setting limits Every child needs reasonable boundaries, such as no playing ball inside. Early childhood educators set limits and support families in doing the same.
Love of literacy Early childhood educators read and tell stories, sing songs, and do puppet shows to inspire a love of language and to build early literacy skills.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Confidence boost Early childhood educators provide safe opportunities for your child to be independent and to become confident in their personality and decision making skills.
Inspired learning Early childhood educators ask open-ended questions to inspire creative thought and curiosity, to encourage children to explore, and to make learning fun.
Life skills Early childhood educators use their expertise to develop programs that use play as a tool for teaching math, literacy, science and essential life skills that last for life!
Making friends Early childhood educators are educated to appropriately support children to gain social skills, which are so important in making friends and developing positive relationships!
Helping hand Everyone gets stumped by parenting from time to time - juggling schedules, demands, and behaviours. When it gets tough and you need someone to talk to, reach out to your child’s early childhood educator!
Professional, Certified, Licensed.

Helping PEI families make the early years count
Français
Educators
Families
Handle with Care

Educators Resource Library : Details

AU-DELÀ DE LA QUALITÉ DANS L'ACCUEIL ET L'ÉDUCATION DE LA PETITE ENFANCE

Author: G. Dahlberg

Code: FR016

Publication Year: 2012

Réédité et traduit en plusieurs langues, cet ouvrage est considéré com me l'un des plus importants parus ces dernières années dans le champ d e la petite enfance. En s'appuyant sur des travaux menés au Canada, en Suède, en Italie, sur les apports de la sociologie de l'enfance, de l a philosophie, de l'éthique, des sciences politiques, il pose les ques tions essentielles en ce domaine: quelle est notre compréhension de l' enfant, de ce qu'il peut être, de ce qu'il devrait être? Quelles sont les missions des institutions de la petite enfance? Que penser de leur s objectifs? Prenant en compte les évolutions politiques, sociales, économiques et technologiques à l'?uvre dans nos sociétés postmodernes, les auteurs q uestionnent les recherches visant à définir et à évaluer la qualité de l'accueil dans le champ de la petite enfance. Pour eux, le concept et le langage de la qualité, actuellement dominants, risquent d'en rédui re les enjeux à une simple perspective managériale soumise à la connai ssance et aux techniques de mesure de quelques experts, l'accueil et l 'éducation des jeunes enfants n'ayant alors pour vocation que de livre r des sujets prêts à entrer dans le système scolaire obligatoire et à intégrer la société de consommation. Pour comprendre et évaluer le travail pédagogique auprès des jeunes en fants, ils proposent de recourir à un langage et des outils différents , articulés autour du concept de «faire sens», qui donnent toute leur place à la contextualisation, à la subjectivité, à l'incertitude et au provisoire. Rendre visible la pratique auprès des tout-petits est une nécessité, mais cette évaluation doit être en cohérence avec les miss ions des institutions qui accueillent la petite enfance. Au sommaire: 1: Quel est le propos de ce livre?; 2: Perspectives théoriques: modern ité et postmodernité, pouvoir et éthique; 3: La construction de la pet ite enfance: comment la concevons-nous?; 4: La construction des instit utions de la petite enfance: à quoi les pen

Details

Status: Available

Total Copies: 1

Media Type: Print

Theme: Pedagogy

Member Area

Log in now to request any of our listed resources or join now for exclusive access to resource library, events registration, and more!